advertentie
advertentie
advertentie

ADHD

Fout van de apotheek

26.09.2012 . 15.34

Jongetje krijg per ongeluk methadon

Hij had Ritalin moeten krijgen tegen zijn ADHD. Maar de apotheek vergiste zich en gaf methadon mee aan Adrien Herandez, de synthetische variant van heroïne. Een potentieel dodelijke dosis voor een zevenjarig jongetje.

De kleine Adrien zakte in elkaar en stopte met ademen nadat hij zijn derde pil in had genomen. Zijn 31-jarige moeder Christina stond onder de douche toen haar drie andere kinderen begonnen te gillen, dat er iets aan de hand was. Ze rende er meteen naartoe en vond het kind op de grond, met zijn ogen weggedraaid. Het jongetje was blauw aangelopen. Ze belde gauw 911 en wist Adrien met hulp van de buren naar een ziekenhuis te brengen.

Volgens New York Post verkeerde het jongetje op de rand van de dood. Artsen probeerden hem weer bij te brengen en ontdekten ze dat het kind methadon had genomen in plaats van Ritalin. De pillen lijken erg op elkaar, in beide zit de letter M gedrukt en de doseringen komen ook overeen.

Adrien werd gered en moest zeven dagen in het ziekenhuis blijven. Nu, maanden later, is hij nog steeds niet helemaal beter. Hij heeft last van pijn in zijn borst en is soms heel duf. De apotheek in de wijk de Bronx werd aangeklaagd. Zijn moeder wil via de rechter smartengeld krijgen. Het bedrag is niet bekendgemaakt.

Deel deze pagina

Reageren

advertentie
advertentie
advertentie

Hot or not?

advertentie
advertentie