advertentie
advertentie
advertentie

Street art

Toch iets te bruin

23.05.2012 . 15.36

Kunstenaar sloopt H&M-campagne

In Hamburg heeft een anonieme kunstenaar reclameposters van H&M onder handen genomen. Op de posters is het extreem bruine model Isabeli Fontana te zien. De street art-variant heeft als extraatje een Photoshop-menu. De actie is een aanklacht tegen het Photoshopgeweld in de modewereld. Blogger I’m Not Alex Bogusky kwam met foto’s op de proppen.

Kunstenaar sloopt H&M-campagne
Iets teveel bruin er in geshopt

Modeketen H&M kreeg na de aftrap van de campagne veel kritiek. De reclame zou excessief zonnen promoten, wat heel slecht voor de huid is.

"Ik vind dit een hele alarmerende reclame", vertelde dokter Ralph Braun eerder aan Daily Mail. Jonge meisjes die de reclame zien, zouden de foto als een schoonheidsideaal kunnen zien.

H&M heeft intussen publiekelijk zijn excuses aangeboden voor de campagne. "Het was niet onze bedoeling om een ideaalbeeld neer te zetten of iemand aan te zetten tot gevaarlijk gedrag. We wilden simpelweg onze nieuwe collectie zwemkleding tonen". Voor de kunstenaar was het excuus blijkbaar niet voldoende.

Kunstenaar sloopt H&M-campagne

Deel deze foto via:

Terug naar slideshow

Deel deze pagina

Reageren

advertentie
advertentie

Hot or not?

advertentie
advertentie
advertentie
advertentie
advertentie